Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding of
offerte van Hostage ter zake van Diensten en maken integraal
onderdeel uit van iedere Overeenkomst tussen Hostage en Klant.
Bepalingen of voorwaarden gesteld door Klant die afwijken van, of
niet voorkomen in, deze Algemene Voorwaarden zijn voor Hostage alleen
bindend indien en voor zover deze door Hostage uitdrukkelijk
Schriftelijk zijn aanvaard.
-
Definities van gebruikte termen
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
-
Hostage:
het bedrijf Hostage, gevestigd te Amsterdam en ingeschreven bij de
Kamer van Koophandel onder nummer 82144354.
-
Hostage
Website: de website van Hostage, bereikbaar via het domein
https://hostage.nl.
-
Abonnement:
de Overeenkomst waarbij één of meer der partijen zich verbindt om
gedurende een zekere tijdsperiode continu of steeds opnieuw
prestaties te verrichten (bijv. een hostingcontract van 12 maanden).
-
Account:
het toegangsrecht tot een gebruikersinterface waarmee Klant
(bepaalde aspecten van) de Diensten kan beheren en configureren,
alsmede de configuratie(s) en de voor Klant opgeslagen bestanden
zelf. Algemene Voorwaarden: de bepalingen uit het onderhavige
document.
-
Klant:
de natuurlijke persoon of rechtspersoon met wie Hostage een
Overeenkomst heeft gesloten. Tevens wordt bedoeld degene die met
Hostage daarover in onderhandeling treedt of is, alsmede diens
vertegenwoordiger(s), gemachtigde(n), rechtsverkrijgende(n) en
erfgenamen.
-
Diensten:
de producten en/of diensten die Hostage aan Klant zal leveren
krachtens een Overeenkomst.
-
Materialen:
alle werken, zoals websites en (web)applicaties, software,
huisstijlen, logo’s, folders, brochures, leaflets, belettering,
advertenties, marketing- en/of communicatieplannen, concepten,
afbeeldingen, teksten, schetsen, documentatie, adviezen, rapporten
en andere voortbrengselen van de geest, alsmede voorbereidend
materiaal daarvan en (al dan niet gecodeerde) bestanden of
gegevensdragers waarop de Materialen zich bevinden.
-
Overeenkomst:
iedere overeenkomst tussen Hostage en Klant op grond waarvan Hostage
Diensten levert aan Klant. Schriftelijk: naast papieren geschriften
ook e-mail, mits de identiteit van de afzender en de integriteit van
het bericht voldoende vaststaat.
-
Toepassingen
Met Verhoogd Risico: toepassingen waarbij een fout in de Diensten
kan leiden tot dood of ernstig letsel, ernstige milieuschade of
verlies van (persoons)gegevens met zeer hoge gevolgschade.
Voorbeelden van Toepassingen met verhoogd risico zijn:
vervoerssystemen waarbij een fout tot gevolg kan hebben dat treinen
ontsporen of vliegtuigen verongelukken; medische systemen waarbij
een fout tot gevolg kan hebben dat een patiënt geen of een
verkeerde behandeling kan krijgen; systemen waar een substantieel
deel van de bevolking afhankelijk van is voor de toebedeling van
cruciale overheidsdiensten, zoals DigiD; systemen waarin (veel)
medische gegevens of andere bijzondere gegevens in de zin van de
Algemene Verordening Gegevensbescherming, of anderszins zeer
gevoelige gegevens zijn opgeslagen.
-
Contractsluiting
-
Klant
kan de Diensten direct vanaf de Hostage Website aanvragen. De
Overeenkomst ontstaat op het moment van verzending van de (al dan
niet automatisch gegenereerde) e-mail van Hostage met daarin de
bevestiging en acceptatie van de aanvraag. Klant kan tevens
vrijblijvend een offerte aanvragen. De Overeenkomst ontstaat op het
moment van ontvangst van akkoord op de offerte, mits dit plaatsvindt
voor de in de offerte genoemde einddatum.
-
Gesloten
Overeenkomsten zijn definitief. Indien Klant een consument is, wordt
de levering van Diensten met het uitdrukkelijke goedvinden van Klant
direct na bestelling aangevangen.
-
Uitvoering van de Overeenkomst
-
Na
de totstandkoming van de Overeenkomst zal Hostage deze naar beste
kunnen en onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en
vakmanschap nakomen.
-
Hostage
zal zich inspannen om kwalitatief goede en ononderbroken
beschikbaarheid van Diensten en daarbij behorende systemen en
netwerken te realiseren, en om toegang tot door Klant hiermee
opgeslagen gegevens te realiseren. Hostage biedt echter geen
garanties over kwaliteit of beschikbaarheid, tenzij anders is
overeengekomen in de offerte middels een als zodanig aangeduide
Service Level Agreement (SLA).
-
Door
Hostage opgegeven termijnen van levering hebben steeds een
indicatieve strekking, behalve waar de toepasselijke SLA termijnen
stelt die niet anders dan als resultaatsverbintenis kunnen worden
opgevat.
-
Indien
en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist,
heeft Hostage het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten
door derden. Eventuele hiermee verband houdende onverwachte
meerkosten zijn alleen voor rekening van Klant als dat vooraf
Schriftelijk overeengekomen is. Deze Algemene Voorwaarden zijn
tevens van toepassing op de werkzaamheden die derden in het kader
van de Overeenkomst verrichten.
-
Indien
zulks is overeengekomen, zal Hostage Klant toegang tot een Account
verschaffen. Het Account zal toegankelijk zijn door een wachtwoord
en gebruikersnaam in te voeren. Iedere actie die middels het Account
van Klant of een door Klant aangemaakt Account plaatsvindt, wordt
geacht onder verantwoordelijkheid en risico van Klant te zijn
geschied. Indien Klant vermoedt of redelijkerwijs behoort te
vermoeden of te weten dat misbruik van een Account plaatsvindt,
dient Klant dit zo spoedig mogelijk aan Hostage te melden zodat deze
maatregelen kan nemen.
-
Hostage
zal zich beschikbaar houden voor een redelijk niveau van
klantenondersteuning op afstand per e-mail, tijdens reguliere
kantooruren, voor zover de toepasselijke SLA niet anders bepaalt.
-
Alle
wijzigingen in de Overeenkomst, hetzij op verzoek van Klant, hetzij
als gevolg van het feit dat door welke omstandigheden dan ook een
andere uitvoering noodzakelijk is, worden wanneer daaraan extra
kosten verbonden zijn als meerwerk beschouwd en voor zover daaruit
minder kosten bestaan als minderwerk. Deze worden overeenkomstig
gefactureerd aan Klant.
-
Verplichtingen van Klant
-
Klant
is gehouden al datgene te doen en laten wat redelijkerwijs nodig en
wenselijk is om een tijdige en juiste uitvoering van de Overeenkomst
mogelijk te maken. In het bijzonder draagt Klant er zorg voor dat
alle gegevens waarvan Hostage aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of
waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze
noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Diensten, tijdig aan
Hostage worden verstrekt. De termijn waarbinnen Hostage de
Overeenkomst dient uit te voeren, vangt niet eerder aan dan nadat
alle gevraagde en benodigde gegevens door Hostage zijn ontvangen.
-
Indien
Klant weet of kan vermoeden dat Hostage bepaalde (extra) maatregelen
zal moeten treffen om aan diens verplichtingen te kunnen voldoen,
zal Klant Hostage daarvan onverwijld op de hoogte stellen. Deze
verplichting geldt bijvoorbeeld als Klant weet of behoort te
voorzien dat er een buitengewone piek in belasting van de systemen
van Hostage zal ontstaan, die in enige waarschijnlijkheid
onbeschikbaarheid van de Diensten zou kunnen veroorzaken. Dit geldt
temeer indien Klant weet dat er ook Diensten aan anderen worden
geleverd via dezelfde systemen als die Hostage gebruikt om Diensten
aan Klant te leveren. Hostage zal er na waarschuwing alles aan doen
om onbeschikbaarheid van de Diensten te voorkomen. Tenzij
Schriftelijk uitdrukkelijk anders is overeengekomen, kunnen alle
redelijke extra kosten die daarbij worden gemaakt, in rekening
worden gebracht aan Klant.
-
Klant
mag de Diensten niet gebruiken voor Toepassingen Met Verhoogd
Risico, tenzij de Dienst uitdrukkelijk als geschikt voor dergelijke
toepassingen is aangemerkt. Indien geen van de Diensten als geschikt
is aangemerkt, kan Klant een verzoek indienen bij Hostage voor een
maatwerkovereenkomst.
-
Indien
Klant voor het specifieke gebruik dat hij aan de Diensten geeft of
beoogt te geven enige vergunning of andere toestemming van
overheidsinstanties of derden nodig heeft, dient Klant zelf zorg te
dragen voor het verkrijgen daarvan. Klant garandeert ten opzichte
van Hostage dat hij alle vergunningen en/of toestemmingen bezit die
noodzakelijk zijn voor het gebruik van de Diensten door Klant.
-
Gedragsregels en notice/takedown
-
Het
is Klant verboden om met gebruikmaking van de Diensten de
Nederlandse of andere op Klant of Hostage van toepassing zijnde wet-
of regelgeving te schenden of om inbreuk te maken op de rechten van
anderen.
-
Het
is (of dit nu legaal is of niet) door Hostage verboden om met
gebruikmaking van de Diensten Materialen aan te bieden of te
verspreiden die:
-
onmiskenbaar
smadelijk, lasterlijk, beledigend, racistisch, discriminerend of
haatzaaiend zijn;
-
kinderpornografie
of bestialiteitspornografie bevatten of er kennelijk op zijn
gericht om anderen te helpen dergelijke materialen te vinden;
-
ongevraagde
commerciële, charitatieve of ideële communicatie bevat "SPAM";
-
kwaadaardige
inhoud zoals virussen of spyware bevat.
-
Klant
onthoudt zich ervan overige klanten of internetgebruikers te
hinderen of schade toe te brengen aan systemen of netwerken van
Hostage of overige klanten. Het is Klant verboden processen of
programma's, al dan niet via de systemen van Hostage, op te starten
waarvan Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat zulks
Hostage, haar klanten of internetgebruikers hindert of schade
toebrengt.
-
Indien
naar het oordeel van Hostage hinder, schade of een ander gevaar
ontstaat voor het functioneren van de computersystemen of het
netwerk van Hostage of derden en/of van de dienstverlening via
internet, in het bijzonder door overmatig verzenden van e-mail of
andere gegevens, denial-of-service-aanvallen, slecht beveiligde
systemen of activiteiten van virussen, Trojans en vergelijkbare
software, is Hostage gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij
redelijkerwijs nodig acht om dit gevaar af te wenden dan wel te
voorkomen. Hostage mag de kosten die redelijkerwijs noodzakelijk
gepaard gaan met deze maatregelen verhalen op Klant, indien Klant
een verwijt kan worden gemaakt omtrent de oorzaak.
-
Wanneer
Hostage een klacht ontvangt over overtreding van dit artikel door
Klant, of zelf constateert dat hiervan sprake lijkt te zijn, zal
Hostage Klant zo snel mogelijk op de hoogte stellen van de klacht of
overtreding. Klant zal zo spoedig mogelijk een reactie geven, waarna
Hostage zal besluiten hoe te handelen. In uitzonderlijke gevallen
waarbij de klager naar de mening van Hostage heeft verzocht de
klacht niet door te sturen, of Hostage meent dat de overtreding
onmiskenbaar is, hoeft Hostage de klacht niet door te sturen.
-
Indien
Hostage van oordeel is dat sprake is van een overtreding, zal zij de
toegang tot het betreffende Materiaal blokkeren, echter zonder dit
Materiaal definitief te verwijderen (tenzij dit technisch onmogelijk
blijkt, in welk geval Hostage een backup zal maken). Hostage zal
zich inspannen om daarbij geen overige Materialen te raken. Hostage
zal Klant zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen van genomen
maatregelen.
-
Hostage
is te allen tijde gerechtigd om aangifte te doen van geconstateerde
strafbare feiten. Voorts is Hostage gerechtigd om naam, adres en
andere identificerende gegevens van Klant af te geven aan een derde
die klaagt dat Klant inbreuk maakt op diens rechten of deze Algemene
Voorwaarden, mits de juistheid van die klacht in redelijkheid
voldoende aannemelijk is en de derde een duidelijk belang heeft bij
afgifte van de gegevens.
-
Hoewel
Hostage ernaar streeft om zo redelijk, zorgvuldig en adequaat
mogelijk op te treden na klachten over Klant, is Hostage nimmer
gehouden tot vergoeding van schade als gevolg van maatregelen als
bedoeld in dit artikel.
-
Aanvraag van domeinnamen
-
Aanvraag,
toekenning en eventueel gebruik van een domeinnaam zijn afhankelijk
van en zijn onderworpen aan de geldende regels en procedures van de
desbetreffende registrerende instanties, zoals de Stichting Internet
Domeinregistratie Nederland bij .nl-domeinnamen. De desbetreffende
instantie beslist over de toekenning van een domeinnaam. Hostage
vervult bij de aanvraag slechts een bemiddelende rol en geeft geen
garantie dat een aanvraag ook wordt gehonoreerd.
-
Klant
kan uitsluitend uit de bevestiging van Hostage, waarin vermeld wordt
dat de gevraagde domeinnaam is geregistreerd, het feit van
registratie vernemen. Een factuur voor registratiekosten is geen
bevestiging van registratie.
-
Klant
vrijwaart en houdt Hostage schadeloos voor alle schade die verband
houdt met (het gebruik van) een domeinnaam namens of door Klant.
Hostage is niet aansprakelijk voor het verliezen door Klant van
diens recht(en) op een domeinnaam of voor het feit dat de domeinnaam
tussentijds door een derde wordt aangevraagd en/of verkregen,
behoudens in geval van opzet of bewuste roekeloosheid van Hostage.
-
Klant
dient zich te conformeren aan de regels die registrerende instanties
stellen voor aanvraag, toekenning of gebruik van een domeinnaam.
Hostage zal naar deze regels verwijzen tijdens de
registratieprocedure.
-
Hostage
heeft het recht de domeinnaam ontoegankelijk of onbruikbaar te
maken, dan wel op haar eigen naam te (doen) plaatsen wanneer Klant
aantoonbaar in gebreke blijft bij de nakoming van de Overeenkomst,
zulks echter uitsluitend voor de duur dat Klant in gebreke is en
uitsluitend na verloop van een redelijke termijn tot nakoming
gesteld in een schriftelijke ingebrekestelling.
-
In
geval van ontbinding van de Overeenkomst wegens wanprestatie van
Klant is Hostage gerechtigd een domeinnaam van Klant op te zeggen
met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.
-
Opslag- en datalimieten
-
Hostage
kan een maximum stellen aan de hoeveelheid opslagruimte of
dataverkeer per maand die Klant mag of feitelijk kan gebruiken in
het kader van de Diensten.
-
Mocht
Klant de geldende limieten overschrijden, dan kan Hostage na
verzending van ten minste één waarschuwingsbericht aan Klant
betreffende de overschrijding, een extra bedrag per data-eenheid
(bijv. MB of GB) ter grootte van de overschrijding in rekening te
brengen, volgens de daarvoor in de prijslijst geldende bedragen, of
indien dit niet tot de opties van het pakket behoort, omzetten naar
het eerstvolgende pakket dat wel binnen het gebruik valt.
-
Geen
aansprakelijkheid bestaat voor gevolgen van niet kunnen verzenden,
ontvangen, opslaan of wijzigen van gegevens indien een afgesproken
limiet voor opslagruimte of dataverkeer is overschreden.
-
Rechten van intellectueel eigendom
-
Alle
rechten van intellectueel eigendom op alle in het kader van de
Overeenkomst door Hostage ontwikkelde of ter beschikking gestelde
Materialen berusten uitsluitend bij Hostage of diens licentiegevers.
-
Klant
verkrijgt uitsluitend de gebruiksrechten en bevoegdheden die in deze
Algemene Voorwaarden, de Overeenkomst of anderszins Schriftelijk
expliciet worden toegekend en voor het overige zal Klant deze
Materialen niet verveelvoudigen of openbaar maken. Voornoemde lijdt
uitzondering indien onmiskenbaar per abuis is nagelaten aan Klant
zo'n recht op uitdrukkelijke wijze te verstrekken. Afgifte van
broncode van Materialen is echter te allen tijde alleen verplicht
indien expliciet overeengekomen.
-
Tenzij
indien en voor zover Schriftelijk anders is overeengekomen, is het
Klant niet toegestaan enige aanduiding omtrent auteursrechten,
merken, handelsnamen of andere rechten van intellectueel eigendom
uit deze Materialen te verwijderen of te wijzigen, daaronder
begrepen aanduidingen omtrent het vertrouwelijk karakter en
geheimhouding van de Materialen.
-
Prijzen
-
Tenzij
bij een bedrag uitdrukkelijk anders is vermeld, zijn alle door
Hostage genoemde prijzen exclusief omzetbelasting en andere
heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.
-
Indien
een prijs is gebaseerd op door Klant verstrekte gegevens en deze
gegevens blijken onjuist te zijn, dan heeft Hostage het recht de
prijzen hierop aan te passen, ook nadat de Overeenkomst reeds tot
stand is gekomen.
-
Indien
de Overeenkomst een Abonnement betreft, is Hostage gerechtigd de
gehanteerde tarieven op elk moment te wijzigen.
-
Voor
prijswijziging gelden dezelfde voorwaarden en procedures als voor
wijziging van de Diensten en van deze Algemene Voorwaarden.
-
Betalingsvoorwaarden
-
Hostage
zal de door Klant verschudigde bedragen aan Klant factureren.
Hostage mag daarbij elektronische facturen uitreiken. Hostage heeft
het recht om periodiek verschuldigde bedragen voorafgaand aan de
levering van de Diensten in rekening te brengen.
-
De
betalingstermijn van een factuur is de termijn op de factuur staat
aangegeven, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.
-
Indien
Klant na 14 dagen na de betalingstermijn nog niet volledig heeft
betaald, is hij automatisch in verzuim zonder dat hiervoor
ingebrekestelling is vereist.
-
Indien
Klant in verzuim is, heeft dat de volgende consequenties:
-
Over het openstaande bedrag kan wettelijke verschuldigde rente in rekening worden gebracht.
-
Klant is € 7,50 administratieve kosten verschuldigd voor iedere per post verstuurde
herinneringsbrief en aanmaning;
-
Klant is, naast het verschuldigde bedrag en de daarop verschenen rente,
gehouden tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke
als gerechtelijke incassokosten, daaronder begrepen de kosten voor
advocaten, juristen, deurwaarders en incassobureaus;
-
de voor Klant gehoste websites en andere Materialen mogen zonder
nadere waarschuwing ontoegankelijk worden gemaakt totdat de
openstaande bedragen, rente en dergelijke zijn voldaan.
-
Tenzij
Klant een consument is, is beroep door Klant op opschorting,
verrekening of aftrek niet toegestaan.
-
In
geval Klant enige verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt, is
Hostage zonder enige ingebrekestelling gerechtigd naast opschorting
van Diensten geleverde goederen terug te nemen, onverminderd het
recht van Hostage op vergoeding van schade, gederfde winst en
interest.
-
Aansprakelijkheid
-
Hostage
is in het kader van de totstandkoming of uitvoering van de
Overeenkomst niet aansprakelijk behoudens in de gevallen hieronder
genoemd, en ten hoogste tot de daarbij vermelde limieten. Echter, in
gevallen waarin de compensatieregeling in de SLA, die een
boetebeding vormt, van toepassing is, treedt de uitkering daaronder
in de plaats van vergoeding voor de werkelijke schade die door
overtreding van de normen uit de SLA mocht ontstaan.
-
De
totale aansprakelijkheid van Hostage voor schade geleden door Klant
als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming door
Hostage van zijn verplichtingen onder de Overeenkomst, daaronder
uitdrukkelijk ook begrepen iedere tekortkoming in de nakoming van
een met Klant overeengekomen garantieverplichting, dan wel door een
onrechtmatig handelen van Hostage, diens werknemers of door hem
ingeschakelde derden, is per gebeurtenis dan wel een reeks van
samenhangende gebeurtenissen beperkt tot een bedrag gelijk aan het
totaal van de vergoedingen (exclusief btw) die Klant onder de
Overeenkomst heeft betaald tot het moment waarop de schade is
ontstaan, of, indien de Overeenkomst een duur heeft van meer dan
drie (3) maanden, een bedrag gelijk aan de vergoedingen die Klant in
de laatste drie (3) maanden heeft betaald. In geen geval zal echter
de totale vergoeding voor directe schade meer bedragen dan duizend
(1.000) euro (exclusief btw).
-
Hostage
is uitdrukkelijk niet aansprakelijk voor:
-
enige
schade geleden door maatregelen die Hostage in goed vertrouwen
heeft genomen, maar waarvan desalniettemin is gebleken dat deze ten
onrechte zijn opgelegd;
-
schade
uit onbeschikbaarheid van de Diensten, verloren gegevens en
doorbreking van technische of organisatorische
beveiligingsmaatregelen, en
-
indirecte
schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade
door bedrijfsstagnatie.
-
De
aansprakelijkheid van Hostage wegens toerekenbare tekortkoming in de
nakoming van de Overeenkomst ontstaat slechts indien Klant Hostage
onverwijld en deugdelijk Schriftelijk in gebreke stelt, stellende
daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en
Hostage ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van zijn
verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient
een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te
bevatten, zodat Hostage in staat is adequaat te reageren. De
ingebrekestelling dient binnen 14 dagen na de ontdekking van de
schade te zijn ontvangen door Hostage.
-
De
in dit artikel bedoelde uitsluitingen en beperkingen komen te
vervallen indien en voor zover de schade het gevolg is van opzet of
bewuste roekeloosheid van de bedrijfsleiding van Hostage.
-
Klant
is jegens Hostage aansprakelijk voor schade die door een aan hem
toerekenbare fout of tekortkoming is ontstaan. Klant vrijwaart
Hostage tegen aanspraken betreffende het bij de gebruikmaking van de
Diensten door of met toestemming van Klant niet naleven van de
gedragsregels in deze Algemene Voorwaarden. Deze vrijwaring geldt
ook ten aanzien van personen die weliswaar geen werknemers van Klant
zijn, maar de Diensten desalniettemin onder de verantwoordelijkheid
of met toestemming van Klant hebben gebruikt.
-
Overmacht
-
Geen
van de partijen kan tot nakoming van enige verplichting worden
gehouden indien een omstandigheid die buiten de macht van partijen
ligt en die bij het sluiten van de Overeenkomst niet reeds kon of
had moeten worden voorzien, iedere redelijke mogelijkheid tot
nakoming tenietdoet.
-
Onder
overmacht worden mede (maar niet uitsluitend) verstaan: storingen
van publieke infrastructuur die normaliter voor Hostage beschikbaar
is, en waar de levering van de Diensten van afhankelijk is, maar
waarover Hostage geen feitelijke macht of contractuele
nakomingsverbintenis kan uitoefenen, zoals de werking van de
registers van IANA, RIPE of SIDN, en alle netwerken in het internet
waar Hostage geen contract mee heeft gesloten; storingen in
infrastructuur en/of Diensten van Hostage die zijn veroorzaakt door
computercriminaliteit, bijvoorbeeld (D)DOS-aanvallen of al dan niet
succesvolle pogingen om de netwerkbeveiliging of systeembeveiliging
te omzeilen; gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of
ander bronmateriaal waarvan Klant het gebruik heeft voorgeschreven;
stakingen; oorlogen; terroristische aanslagen en binnenlandse
onlusten.
-
Indien
een overmachtsituatie langer dan drie maanden duurt, heeft elk der
partijen het recht om de Overeenkomst Schriftelijk te ontbinden.
Hetgeen reeds op grond van de Overeenkomst gepresteerd is, wordt in
dat geval naar verhouding afgerekend, zonder dat partijen elkaar
overigens iets verschuldigd zullen zijn.
-
Geheimhouding
-
Partijen
zullen informatie die zij voor, tijdens of na de uitvoering van de
Overeenkomst aan elkaar verstrekken, vertrouwelijk behandelen
wanneer deze informatie is gemarkeerd als vertrouwelijk of wanneer
de ontvangende partij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat de
informatie als vertrouwelijk bedoeld was. Partijen leggen deze
verplichting tevens op aan hun werknemers alsmede aan door hen
ingeschakelde derden ter uitvoering van de Overeenkomst.
-
Hostage
zal geen kennis nemen van gegevens die Klant opslaat en/of
verspreidt via de systemen van Hostage, tenzij dit noodzakelijk is
voor een goede uitvoering van de Overeenkomst of Hostage daartoe
verplicht is krachtens een wettelijke bepaling of gerechtelijk
bevel. In dat geval zal Hostage zich inspannen de kennisname van de
gegevens zo veel mogelijk te beperken, voor zover dit binnen zijn
macht ligt.
-
De
verplichting tot geheimhouding blijft ook bestaan na beëindiging
van de Overeenkomst om welke reden dan ook, en wel voor zolang als
de verstrekkende partij redelijkerwijs aanspraak kan maken op het
vertrouwelijke karakter van de informatie.
-
Duur en opzegging
-
De
duur van de Overeenkomst is die tijdsspanne die nodig is om de
Diensten te leveren. Indien de Overeenkomst een Abonnement is, is
deze aangegaan voor een termijn van een jaar.
-
Indien
een vaste looptijd voor het Abonnement is afgesproken, mag geen van
de partijen de Overeenkomst eenzijdig beëindigen voordat de
looptijd is verstreken, behalve als er een bijzondere
opzeggingsgrond geldt, zoals hieronder nader is omschreven. Elk der
partijen mag een Overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan,
opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 14 dagen.
-
Bij
gebreke van tijdige opzegging wordt een Abonnement na het
verstrijken van de eerste contractstermijn omgezet naar een voor
onbepaalde tijd. Hierbij kan op ieder moment met een opzegtermijn
van één maand worden opgezegd.
-
Hostage
mag de Overeenkomst per direct Schriftelijk opschorten of opzeggen
indien ten minste één van de volgende bijzondere gronden van
toepassing is:
-
Klant
is in verzuim met betrekking tot een wezenlijke verplichting;
-
Het
faillissement van Klant is aangevraagd;
-
Klant
heeft surseance van betaling aangevraagd;
-
De
activiteiten van Klant worden beëindigd of geliquideerd.
-
Indien
Hostage de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar
aanspraken uit de wet en de Overeenkomst, met inbegrip van de
aanspraak op betaling voor de Diensten die zijn opgeschort.
-
Indien
de Overeenkomst wordt beëindigd of ontbonden, zijn de vorderingen
van Hostage op Klant onmiddellijk opeisbaar. In geval van ontbinding
van de Overeenkomst blijven reeds gefactureerde bedragen voor
verrichte prestaties verschuldigd, zonder enige verplichting tot
ongedaanmaking. In het geval van ontbinding door Klant mag Klant
uitsluitend dat deel van de Overeenkomst ontbinden dat nog niet door
Hostage is uitgevoerd. Indien de ontbinding aan Klant toerekenbaar
is, heeft Hostage recht op vergoeding van de schade die daardoor
direct en indirect ontstaat.
-
Het
recht tot opschorting in bovengenoemde gevallen geldt voor alle met
Klant gesloten Overeenkomsten gelijktijdig, ook als Klant slechts in
verzuim is met betrekking tot één Overeenkomst, en onverminderd
het recht van Hostage op vergoeding van schade, gederfde winst en
rente.
-
Procedure na beëindiging
-
Na
beëindiging van de Overeenkomst, als gevolg van opzegging dan wel
ontbinding, is Hostage gerechtigd om per direct alle opgeslagen
gegevens te wissen of ontoegankelijk te maken en alle Accounts van
Klant op te heffen.
-
Het
wissen van voor Klant opgeslagen gegevens gebeurt altijd zonder
speciale voorzorgen om het wissen onomkeerbaar te maken. Dit
betekent dat er bijvoorbeeld op 'delete' wordt gedrukt in een
(standaard) besturingssysteem.
-
Rangorde en wijziging voorwaarden
-
Hostage
behoudt zich het recht voor de Diensten en deze Algemene Voorwaarden
te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van
reeds gesloten Overeenkomsten met inachtneming van een termijn van
30 dagen na bekendmaking van de wijziging.
-
Wijzigingen
worden bekendgemaakt via een elektronisch ticketsysteem, of op de
Hostage Website, of per e-mail aan Klant, of een ander kanaal
waarvan Hostage kan bewijzen dat de bekendmaking is aangekomen bij
Klant. Niet-inhoudelijke wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen
te allen tijde worden doorgevoerd en behoeven geen berichtgeving.
-
Indien
Klant een wijziging niet wil accepteren, dient Klant dit binnen twee
weken na bekendmaking Schriftelijk gemotiveerd mede te delen aan
Hostage. Hostage kan daarop de wijziging heroverwegen. Indien
Hostage daarop de wijziging niet intrekt, kan Klant tot de datum
waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden, de Overeenkomst
beëindigen tegen deze datum.
-
Bepalingen
die op specifieke Diensten betrekking hebben, gaan als zij van
toepassing zijn, voor boven algemene bepalingen die op alle diensten
betrekking hebben. Nadere afspraken tussen Hostage en Klant
prevaleren alleen dan boven deze Algemene Voorwaarden indien deze
Schriftelijk zijn en indien dat uitdrukkelijk is bepaald, of
onmiskenbaar de bedoeling van beide partijen was.
-
Overige bepalingen
-
Op
de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
-
Voor
zover door de regels van dwingend recht niet anders wordt
voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar
aanleiding van de Overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde
Nederlandse rechter voor het arrondissement waarin Hostage gevestigd
is.
-
Indien
enige bepaling uit de Overeenkomst nietig blijkt te zijn, tast dit
niet de geldigheid van de gehele Overeenkomst aan. Partijen zullen
in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen,
waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de
oorspronkelijke Overeenkomst en Algemene Voorwaarden gestalte wordt
gegeven.
-
Informatie
en mededelingen, inclusief prijsaanduidingen, op de Hostage Website
zijn onder voorbehoud van programmeer- en typefouten. In geval van
enige inconsistentie tussen de Website en de Overeenkomst prevaleert
de Overeenkomst.
-
De
logfiles en overige al dan niet elektronische administratie van
Hostage vormen volledig bewijs van stellingen van Hostage en de door
Hostage ontvangen of opgeslagen versie van enige (elektronische)
communicatie geldt als authentiek, behoudens tegenbewijs te leveren
door Klant.
-
Partijen
stellen elkaar steeds onverwijld Schriftelijk op de hoogte van enige
wijzigingen in naam, postadres, e-mailadres, telefoonnummer en
desgevraagd bank- of gironummer.
-
Iedere
partij is slechts gerechtigd haar rechten en verplichtingen uit de
Overeenkomst over te dragen aan een derde met voorafgaande
Schriftelijke toestemming van de andere partij. Deze toestemming is
echter niet nodig in geval van bedrijfsovername of overname van de
meerderheid van de aandelen van de betreffende partij.